אחוזי שומן בגוף

להצגת המחשבון באתרך העתק והדבק את הקוד הבא:

רוחב 500 פיקסלים

רוחב 350 פיקסלים

כחלק מהמאמצים הנעשים בכדי להוריד משקל הגוף, נעשים מאמצים גם להוריד את אחוזי השומן אשר בגוף. משמעותם של אחוזי שומן אלה הוא להצביע על מבנה הגוף העשוי מרקמות שומן ורקמות אחרות כמו שרירים, עצמות ועוד. כאשר רקמת השומן הינה דומיננטית, עובדה זו תתבטא באחוזי שומן גבוהים בגוף. אחוזי השומן והרכבם שונים אצל נשים וגברים, עקב השפעות הורמונליות ומבנה גוף שונה. אצל נשים אחוזי השומן המותרים והדרושים יהיו גבוהים יותר מאלה אשר נמצאים אצל גברים.

גורם נוסף המשפיע על מסת השומן בגוף הינו גיל. אצל מבוגרים, בדרך כלל מעל גיל 40, מסת השריר הינה קטנה יותר על חשבון מסת השומן. אצל גברים מסת השומן המומלצת נמצאת בטווחים של 10%-20% ממשקל הגוף, בעוד שאצל נשים תותר רקמת שומן של 20%-30% ממשקל הגוף. עליה מעל המלצה זו אינה בריאותית ועלולה אף להזיק לטווח הארוך. פעילות גופנית מאומצת תומלץ לאנשים אלה בכדי להביא אותם לרמה התקינה עם יכולת לשמור על הקיים.

הדרכים להורדת אחוזי השומן בגוף

מטרה זו אינה קלה להשגה, אולם היא דומה במהותה לאנשים אשר מעוניינים בדיאטה או הפחתת הקלוריות הנצרכת. הפחתת השומן בגוף תיעשה באמצעות דיאטה מאוזנת אשר תאפשר לגוף לשרוף את רקמת השומן שלו ללא פגיעה במסת השריר בדרך של הקטנת הקלוריות הנצרכת. דיאטה זו חייבת לכלול את כל אבות המזון ולהיות מפוקחת בצורה קפדנית. הדיאטה יכולה להיות משולבת עם פעילות גופנית מאומצת. הפעילות הגופנית תכלול פעילויות אשר עשויות לתרום למסת שריר גדולה יותר.

פעילויות מעין אלו יכולות לענות על מספר מטרות כמו הגמשת הגוף, איזון הפעילות האירובית, וכל פעילות אשר תיראה מעניינת לאופיו של האדם הספציפי. פעילות גופנית אשר תחזק את השרירי ותהיה מועילה תיעשה לפחות שלוש פעמים בשבוע. שילובם של הדיאטה עם הפעילות הגופנית יוכל לתת את המענה הטוב ביותר להפחתת מסת השומן בגוף.

כיצד מודדים את אחוזי השומן?

ישנן מספר דרכים הנהוגות על מנת למדוד את אחוזי השומן המצטברים. מכשירים אלה מבטאים את אחוזי השומן בנוסחה הנראית BMI. ברגע שבוחרים שיטה מסוימת, ההמלצה היא להמשיך למדוד באמצעיותה, מכיוון שמעבר לשיטה אחרת לא תיתן תוצאה אמינה של השינוי.

  • קליפר – המכשיר בודד בעזרת צביטה את השומן התת עורי המתבטא במותניים ובעוד מספר מקומות בגוף. המספר המתקבל מושם על גרף או בטבלה השוואתית על פי המגדר והגיל הנתון.
  • מדי שומן – ישנם מדי שומן, הנראים לכאורה כמו משקל אדם. על מכשיר זה עומדים ברגלים יחפות, לאחר שהוכנסו אליו נתונים שונים. המכשיר מודד התנגדות חשמלית של רקמת השריר או השומן.
  • משקל סגולי – שיטת מדידה זו נעשית מתחת למים ולכן נחשבת למדידה המדויקת ביותר. היא אינה ישימה כמדידה יומיומית ובדרך כלל משמשת לצרכי מחקר.

תהליך השינוי אינו מיידי, גם כאשר מתבצעות כל הפעולות הנדרשות. בדרך כלל, התוצאה הראשונית תיראה רק לאחר כשלושה עד ארבעה שבועות. תהליך זה דורש סובלנות וסבלנות רבה, והמשך עיקש גם לפעמים ללא תמורה מידית. עולם השפע המערבי מזמן מאכלים רבים עתירי שומן המפתים רבים מהלקוחות. אולם הדיאטה חייבת להכיל מרכיבים בעלי אחוזי שומן מופחתים ודיאטטים..בדיאטה מאוזנת אפשר להפחית רק חלק ממוצרים אלה, ולשמור על איזון בין המרכיבים השונים. בפעולה מידית וקשיחה, עלול האדם להתאכזב מהתוצאה העגומה ולזנוח דרך זו. לכן גם אם השינוי הינו איטי, הוא בריא יותר ומבטיח סבלנות רבה יתר של זה שהשיג אותו.

 

השימוש במחשבונים הינו בהתאם לתנאי השימוש באתר.
  • Categories

    • אין קטגוריות
  • Archives

  • Meta