להצגת המחשבון באתרך העתק והדבק את הקוד הבא:
רוחב 500 פיקסלים
רוחב 350 פיקסלים
עלות אחזקת רכב
בישראל שוק הרכב נחלק במידה מסוימת לשניים, אלו שמחזיקים רכב באופן פרטי ומשלמים עליו מכיסם (אפילו אם קיים מרכיב של החזר נסיעות או אחזקת רכב מהעבודה) ואלו שנוהגים ברכב ליסינג שאת עליות האחזקה שלו משלם מקום העבודה. אין ספק שהליסינג מהווה מרכיב משמעותי מאוד בשוק הרכב הישראלי, אך עדיין יש יותר בעלי רכבים פרטיים.
הרבה מעבר לדלק
כמובן שמבחינת עלות אחזקת רכב יש לבחון את התמונה הכוללת ולא לראות את אחזקת הרכב מנקודת מבט צרה. העלויות המקושרות לאחזקת רכב הן רבות ומגוונות וכוללות הרבה מעבר להוצאה הלא מבוטלת כלל על דלק.
גורמים בעלי השפעה על עלות אחזקת רכב
בתחום של עלות אחזקת רכב ישנם מרכיבים רבים שמשחקים תפקיד כלשהו בנתון המספרי היבש שמתקבל בסופו של דבר, כמובן שחלק מגורמים אלו מהווים משקל משמעותי ומכריע בעלויות וחלקם ניתנים לחישוב בדרכים שונות – אך יש להבין מה משפיע על עלות אחזקת רכב באופן כולל.
- עלות הרכב בזמן הקנייה – כחדש ברוב המקרים.
- צריכת הדלק הממוצעת לכל ק"מ – דלק מהווה הוצאה משמעותית וכיום הולכת וגדלה.
- היקף הנסועה השנתי – כמה קילומטראז' הרכב עושה בשנה.
- מחיר הדלק הממוצע לתקופה הרלבנטית אותה מחשבים – הערכה בלבד או שקלול אמיתי של ממוצע המחירים לתקופת עבר.
- הוצאות נוספות כגון אגרת רישוי וביצוע טסט.
- עלויות הביטוחים השונים לרכב.
- עלות כל הטיפולים שנעשו ברכב בשנה – תאונות, טיפולים שוטפים וכל דבר שהוא.
- ירידת הערך השנתית עבור דגם רכב ספציפי – עלות פוטנציאלית ולא סכום שממש יוצא מכיסו של בעל הרכב.